cnp-phishing

Bank service

Vandaag ontving ik een mailtje van de ABN AMRO Bank:

Geachte klant,

Er vinden momenteel technische werkzaamheden plaats bij de afdeling Internet Bankieren van de ABN AMRO. Het betreft hier de installatie van de nieuwe beveiligings software voor 2012. Met deze vernieuwing willen wij voor u het internet bankieren nog beter en veiliger maken, zodat u in de toekomst nog beter en vooral zorgenloos gebruik kunt maken van al onze diensten. Om deze installatie succesvol te laten verlopen dient u via onderstaande link uw gegevens te bevestigen.

U kunt hier inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Na de bevestiging van uw gegevens zal er een automatische update plaatsvinden in ons systeem en zult u zo spoedig mogelijk telefonisch worden benaderd door een van onze medewerkers om de update succesvol af te ronden. Wij danken u vriendelijk voor uw tijd en uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO, afdeling Internet Bankieren

Nu wil het geval dat ik wel een ABN AMRO-rekening heb maar geen mogelijkheid om daarmee te kunnen internet bankieren. Al zou ik het willen, het kan domweg niet. De vraag die nu bij mij rijst: zijn er werkelijk mensen die ook ingaan op een dergelijke mail?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>